Aldrig mer Norwegian

0

Jag är helt slut och ändå har jag inte ens kommit iväg ännu. Sitter på Arlanda, IGEN, och hoppas kunna ta mig till London och min systers födelsedag. Igår skulle nämligen jag, Jakob och Nadja kliva på ett flyg kl 17:4o som blev försenat två timmar då en flygvärdinna saknades. I slutändan blev det så att 30 personer inte fick följa med aktuellt flyg då det saknades en flygvärdinna, däribland jag och Jakob. Nadja fick alltså själv kliva på flyget medan vi fick rusa iväg i kaosartat lemmeltåg ut från gaten.

Gissa om det var 30 minst sagt uppgivna resenärer som fick veta att nästa flyg med Norwegian skulle gå först på onsdag! Alla andra flygbolag var även de fullbokade med anledning av höstlovet så där fanns det biljetter först på måndag. Det jag stör mig på allra allra mest är återigen Norwegian brist på kommunikation och sättet de hanterar resenärer på.

thumb_img_2044_1024

Vi fick liksom förra gången jag åkte med Norwegian ingen som helst hjälp, kommer ni ihåg det HÄR inlägget? De hade inte heller några hotell att erbjuda för de stackarna som hade barn och de som inte bodde i Stockholm.

Efter att ha ringt till Norwegian som inte ens kände problemet och inte alls förstod varför vi behövde hjälp, att lyssna verkar inte vara deras starkaste sida, så fick jag tipset om att SAS hade 1 business biljett kvar kl 18:20 på lördagen. Personalen i SAS disken var så otroligt hjälpsamma och gjorde allt för att lösa problemet. Där köpte jag businessbiljetten och blev uppsatt på en stand by lista med förhoppning att kunna hinna med en tidigare flight. För mig var, är, det så viktigt att hinna tidigt till London idag dels då min syster fyller år men även för att jag ska följa med när hon provar brudklänning för första gången. Så plötsligt händer det att SAS ändå lyckas boka in mig på ett flyg till London redan kl 07:55 så här sitter jag nu vid Gata 63 och hoppas att jag tar mig iväg.

thumb_img_2030_1024

Igår trodde vi inte att Jakobs skulle kunna följa då det inte fanns några biljetter alls men just när vi besvikna skulle krypa ner hemma i lägenheten igen hittade han en biljett, tyvärr via Norwegian. Den flighten skulle innebära en mellanlandning i Göteborg och där risken skulle finnas att han inte skulle hinna till sin connection flight. Nu på morgonen här på Arlanda hittade han att det nu fanns en biljett, återigen tyvärr via Norwegian, som gick direkt till Gatwick. Efter långa samtal med Norwegians kundservice som var så otroligt osamarbetsvilliga så sitter han vid en annan gate och väntar på att gå ombord. Så… summan av denna förbannade kardemumman är att jag numera ALDRIG kommer flyga med Norwegian igen. Deras totala brist på information och hjälpsamhet även denna gång blev helt klart droppen. Hoppas på att få ersättning för våra svindyra biljetter som vi fick boka om till men det tar jag tag i efter helgen, nu vill jag bara komma fram.

Inga kommentarer ännu

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *