Att knipa

4Kommentarer

Tre gånger om dagen får jag en påminnelse om att det är dags att knipa. Oftast när larmen piper till så är det kaos, jag kan vara mitt uppe i en Eltonbajsattack, sitter med en missnöjd Elton i bilen eller står i kön på Ica. Oftast tänker jag ”inte nu jag har inte tid” men nu måste jag börja skapa mig tid. 

xzNmAh3hTLmnBPfVj82weA_thumb_391c

Några veckor efter att Elton hade kommit var det så jobbigt när jag skulle ut och promenera. Kändes som att jag skulle kissa på mig och inte hinna till toaletten. Jag var kissnödig konstant och det märktes att ”knipmuskeln” inte fungerade som den gjort innan. Jag hade smått panik även om jag visste att det blir så som kvinna efter en förlossning och att det skulle gå tillbaka dels av sig själv men att jag också kunde knipa för att hjälpa det på traven. Så till en början var jag ganska duktig på att få till det, som alltid när man har problem med något. Men när det blev bättre började jag glömma bort det och nu kniper jag kanske max två gånger i veckan.

Efter en förlossning diskuteras det om mycket men det här om att knipa… tycker inte att det pratas så mycket om det. Ett tabubelagt ämne kanske, vad säger ni? Jag har precis köpt nya löparskor och vill börja komma igång igen med att springa men det känns lite läskigt. Tänk om man läcker? Blir att ladda med extra trosskydd kanske. Dags att laga lunch och kanske passa på att knipa vid spisen!

4 Kommentarer
  • Karin
    augusti 24, 2018

    Jag sprang med trosskydd första halvåret-året efter att jag kom i gång med löpningen efter förlossningen. I början kunde jag knappt tänka på själva löpningen utan tänkte bara på att jag var kissnödig och det kändes som jag skulle kissa på mig. Å då kissade jag ändå det sista jag gjorde innan löpningen. Men det blir bättre och bättre, tror musklerna stärks när man springer runt och kniper som sjutton. ✌️

    • Ida
      augusti 28, 2018

      Åh tack för peppen fina! Har varken vågat eller haft tid att springa den här veckan i allt kaos här hemma men någon gång under veckan ska jag banne mig testa, återkommer med hur många trosskydd som avverkades under rundan 😉 Kramar!

  • Linda
    augusti 27, 2018

    Jag slarvade enormt med knipövningarna efter förlossningen och det tog flera månader innan löpning och studsmatta kändes roligt igen. Nu är jag gravid med nummer två. Varje liten nysning gjorde mig gråtfärdig tills jag såg till att verkligen börja med knipövningar. För mig funkar inte fasta tider, utan det är bättre med situationer. Jag gör dem när jag gått och lagt mig för dagen. Då tar jag 3-5 minuter och verkligen fokuserar på att knipa rätt i lite olika knipövningar.

    • Ida
      augusti 28, 2018

      Åh skönt att höra att knipandet faktiskt gett effekt! Gjorde igår enligt appen och ska nog lägga mig på soffan och göra en sväng nu på kvällen. Stor kram!

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *