Flygkaos med Norwegian

0

Hej på er! Tänkte dela med mig av lite härliga bilder från Londonresan men får tyvärr börja med att berätta om flygkaoset som resan inleddes med. Eftersom resan var via Sony Music hade vi inte så mycket att säga till om gällande bokningen av flyget utan det var tvunget att vara via Norwegian. Med anledning av att de korade vinnaren först på fredagskvällen så kunde bokningen göras tidigast i måndags och då fanns det inga direktflyg kvar.

IdiorÄn så länge lyckligt ovetandes om flygkaoset

Att flyga med byte är någonting som jag alltid undviker och jag tycker att det verkligen är värt att betala extra och  flyga direkt till det resemål som man ska till. Men som sagt, i detta fall fanns det inga alternativ och eftersom vi endast skulle behöva vänta 1,5 timme i Köpenhamn kändes det ändå överkomligt.

Jag valde den tidigaste flighten, kl. 07:00 från Stockholm för att kunna få så mycket tid som möjligt i London och jag hade ordnat med ledighet på jobbet. Vi steg upp redan kl. 03 för att ta taxi ut till Arlanda och när vi hade landat i Köpenhamn och snart skulle kliva på planet hann jag tänka ”men åh vad smidigt det gick” men så blev det inte.

Flighten var först försenad med cirka 30 minuter innan vi fick kliva på på grund av tekniska problem. Efter att samtliga boardat planet fick vi åter kliva av då de upptäckt att de inte hade lyckats lösa problemet.

FlygkaosTrött och frustrerad tog jag mig en plats på golvet

En timme gick, sedan en till utan särskilt mycket uppdateringar. Det var vansinnigt varmt i den stängda gaten och först när de två första timmarna passerat fick vi tillgång till vatten och då även äntligen lämna gaten för att ha möjlighet att gå och köpa mat. Inga matcheckar delades heller ut. Efter ytterligare 30 minuter fick vi en symbolisk matcheck och först efter en försening på cirka 5 timmar kom piloten och sa att planet inte skulle lyfta.

Under dessa timmar fick vi ytterst knapphändig information och tyvärr även ett oengagerat bemötande av den personal som fanns på plats. Det hela slutade med att istället för att lyfta 09:50 blev vi ombokade till ett flyg 17:45 vilket gjorde att i stort sett hela fredagen försvann.

ResaInte så pigg vid incheckningen strax in 18 på kvällen efter att ha varit igång sedan kl 03 på morgonen…

Jag är ytterst tacksam för att man är noggrann med säkerheten och jag förstår att teknisk fel kan inträffa men det som gör mig riktigt irriterad är bristen på information, bristen på engagemang och försöka hjälpa resenärerna. Vi upplevde Norwegian som likgiltig inför det inträffade och jag kommer aldrig flyga med dem igen. Hoppas på en rejäl kompensation för föreseningen. Vad är er uppfattning om Norwegian?

Inga kommentarer ännu

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *