Hälsosamma veckan, Midnattsloppet och en träningsutmaning

4Kommentarer

Den senaste tiden, eller kanske snarare det senaste halvåret, har min träning nästan varit lika med noll. Som ni vet har jag haft en tung period efter att mamma gick bort och all form av fysisk ansträngning har just varit en ansträngning. För att få en spark i baken och lite extra träningspepp, eller panik ha ha, har jag och lillasyrran anmält oss till Midnattsloppet. Behöver en morot till att träna och särkilt när det gäller löpningen som jag tycker är roligt så fort jag kommit in i det men känner ett enormt motstånd till precis i början när konditionen rent ut sagt suger.

thumb_IMG_7712_1024

Jag har, efter påtryckningar från min man, skaffat en mobilkalender så vi kan hålla koll på varandras arbetstider och annat som vi bokar in men för att få någon träningsordning behöver jag nog en fysisk kalender igen. Älskar att kunna få en överblick över veckan, skriva upp mål och stryka saker på ”att göra listan”.

thumb_IMG_6585_1024

Kontraster på gymmet….

Så nu är frågan mina hurtiga bloggläsare, eller är ni hurtiga eller periodare som jag? Hänger ni på och anmäler er till Midnattsloppet så kan vi löparpeppa varandra?! Den här veckan kör jag även hälsosamma veckan, ett försök kan man väl i alla fall göra? Mer träning, hälsosammare mat och ordentlig sömn står på schemat. Är ni med mig? Puss!

4 Kommentarer
  • Lena
    mars 7, 2017

    Japp! Ska köra två kanske tre cardiopass 🙂

    • Ida
      mars 7, 2017

      Underbart! Kramar

  • Ansgar
    mars 7, 2017

    Simmade 40 minuter när J ändå hade simskola, tjoho! 🙂

    • Ida
      mars 9, 2017

      Bra jobbat! Min löpning går lite si så där ha ha!

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *