Om oss

Vår webbplats är en tidning med en omfattande bloggdel. Vi ger våra läsare informativt innehåll om ett brett spektrum av ämnen.

Vår specialiserade redaktion gör i förväg omfattande research om respektive ämne. Resultaten av forskningen sammanfattas i artiklar och rådgivande texter.

Ett annat område är produktguiden. Här presenterar vi olika produkter för våra läsare i artiklar. Våra produktpresentationer är uppdelade i produkttester och produktguider där vi jämför produkter för våra läsare. I vissa fall testar vi olika produkter intensivt och skriver egna produkttester.

Insikter i våra processer

Veckomöten i teamet för kvalitetskontroll

För att hålla kvaliteten på våra bidrag så hög som möjligt hålls regelbundna redaktionsmöten med olika redaktörer. Där utbyter våra redaktörer sina erfarenheter och planerar bidragen för de kommande veckorna.

Beroende på expertisen fördelas de nya ämnena och produkterna till respektive experter.

Nya produkter med jämna mellanrum

Nya produkter lanseras på marknaden varje dag. Med våra guider vill vi naturligtvis alltid vara uppdaterade. Särskilt på det tekniska området kräver detta regelbundna jämförelser.

Därför håller vi alltid utkik efter de senaste trenderna och utvecklingen för dig.

Vår passion är informativa texter

Våra författare är mångåriga copywriters. Vårt arbete är inriktat på omfattande forskning och mervärde för dem som läser våra texter.

Attraktiv och användarvänlig design

Våra läsare vill snabbt och enkelt få information om fördelarna med en viss produkt. Därför är vi uppmärksamma på en optimal och tydlig presentation av innehållet i våra artiklar.

Hur man skapar en artikel i en tidskrift

1.

Ämnesforskning om relevant innehåll för våra läsare

2.

Omfattande forskning om respektive ämne

3.

Tydlig sammanfattning av resultaten i blogginlägg

Relevant innehåll för våra läsare

Vi vill förse våra läsare med kunskap om ett brett spektrum av ämnen genom informativa bloggartiklar.

Relevanta ämnen undersöks grundligt av vår redaktion och presenteras på ett attraktivt sätt i informativa artiklar.

Processen för att skapa ett produkttest

1.

Forskning om allmänna produktkrav

2.

Testa olika produkter med avseende på kvalitet och användarvänlighet.

3.

Sammanfattning av resultaten i artiklar

Urvalskriterier för respektive produkter

För att kunna rekommendera våra läsare produkter som de kommer att vara nöjda med på lång sikt tar vi en djupgående titt på en specifik produkt i våra lokaler under ett produkttest.

Vi testar produkten i stor omfattning och kontrollerar materialets och produktionens kvalitet. Vi har fastställt kriterier för produkterna enligt vilka de utvärderas.

Haptik

Vi ser till att produkterna ger ett gott intryck när du håller dem i handen.

Material

Om vi har en produkt på plats kan vi inspektera materialet i detalj och kontrollera om det finns fel.

Kvalitet

Vi lägger stor vikt vid tillverkningskvaliteten och materialkvaliteten i produkterna och testar därför båda dessa i stor utsträckning.

product-magnifying-search-findUtrustning

En produkts egenskaper spelar en viktig roll när det gäller dess lämplighet för daglig användning.

Optik

Vi jämför i vilken utsträckning produkten motsvarar produktbilderna och vilket intryck den ger.

Bearbetning

Endast en välgjord produkt kan tillfredsställa våra läsare på lång sikt. Därför är den en viktig grund för utvärderingen.

Mångfald

Vi vill uppfylla våra kunders behov och idéer. Därför är vi uppmärksamma på produktdiversitet.

Zubehör

För vissa produkter är det viktigt med rätt tillbehör. Därför tittar vi närmare på dem.

via 1.000

Tidskriftsartiklar och produktguider

via 100

Läsare per månad

via 16.000

Utvalda produkter

via 40

Ledamöter i redaktionsrådet

Process för att skapa en produktguide

1.

Forskning om allmänna produktkrav

2.

Sammanfattning av resultaten i vägledande texter och checklistor.

3.

Integrering av matchande produkter baserade på Amazons bästsäljare

Urvalskriterier för respektive produkter

Vi vill bara presentera produkter för våra läsare som övertygar dem och som de är nöjda med på lång sikt. Därför har vi sammanställt urvalskriterier enligt vilka vi väljer de produkter som vi presenterar i våra produktguider.

Eftersom vi inte själva testar produkterna i den här delen förlitar vi oss på information från Amazon, kundrecensioner och produkttester från externa testinstitut.

Försäljningssiffror

Att våra läsare är nöjda är mycket viktigt för oss. Höga försäljningssiffror är ett tecken på god kundnöjdhet.

Kundreferenser

Kundrecensioner ger information om en utvärdering av produkten ur kundens synvinkel.

Kvalitet

Vi lägger stor vikt vid hög kvalitet när vi väljer produkter. Beroende på material och egenskaper kan man dra slutsatser om kvaliteten.

product-magnifying-search-findUtrustning

En produkts tilläggsfunktioner spelar en roll för hur den används i vardagen. Därför är de relevanta i utvärderingen.

Leveranstid

När du letar efter en produkt är det viktigt att den är snabbt tillgänglig. Därför ingår leveranstiden i vår bedömning.

Produktdata

En produkts egenskaper, t.ex. storlek, vikt, material, leveransomfång och liknande, gör det möjligt att bedöma produkten.

Mångfald

För att säkerställa att vi möter våra läsares smaker och uppfyller deras förväntningar, är vi uppmärksamma på en stor produktdiversitet.

Tillbehör

För att en produkt ska kunna användas på bästa sätt är tillbehören avgörande. Dessa varierar mycket från produkt till produkt.

Vanliga frågor om vårt redaktionella arbete

Våra senaste bidrag

No post found!