Skärpning Nordiska galleriet

0

Jag älskar att få lyfta företag som levererar grym kundservice, de ska ha cred, men samtidigt tycker jag att det är minst lika viktigt att också säga ifrån när företag levererar den raka motsatsen. Idag kände jag att jag höll på att explodera av ilska eller kanske mest frustration över företaget Nordiska galleriet, ett företag som jag under lite drygt en vecka varit i kontakt med hela fem gånger och lik förbannat blir det samma fel varje gång. 

Det hela började med att jag gjorde en beställning under november hos Nordiska galleriet. Senare fick jag ett meddelande om att möbeln preliminärt skulle levereras den 21 december men så blev det inte och ingen uppdatering kom heller.

Efter att vi hade flyttat försökte jag ändra leveransadressen på deras hemsida utan att det fungerade så jag mailade dem och bad dem göra ändringen åt mig. Jag fick inget svar på mitt mail och det gjordes ingen ändring på adressen visade det sig sedan. Under tiden som jag var hemma hos pappa fick jag en uppdatering om att varan skulle köras ut av DHL men när jag ringde till DHL för att kontrollera att de hade min nya adress så var ändringen tvungen att göras via Nordiska galleriet som inte hade meddelat dem någon ändring. Frustrationen att i varje samtal få höra ”Visst är det till Tranebergsvägen den ska levereras?” Nej. Suck och stön. Det känns lite som att man suttit och pratat med en vägg efter varje samtal då man inser att ingenting finns dokumenterat. Så efter att själv försökt ändra adressen på hemsidan utan att det fungerar, mailat dem utan att få svar, kontaktat utkörningsfirmorna och sedan ringt Nordiska galleriet FEM gånger under drygt en vecka och pratat med dem så får vi se om möbeln levereras imorgon till rätt adress. På fråga hur de kompenserar sina kunder fick jag ett otydligt svar att de skulle undersöka saken, ska blir intressant att se. Skärpning Nordiska Galleriet!

 

Inga kommentarer ännu

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *